Nasz dzień
Podstawa programowa realizowana jest w godzinach pracy przedszkola, tj. od 6.30 do 17.00.
Bajkowy rozkład
dnia
6:30-8:30
Własna aktywność dzieci
- zabawy w kącikach zainteresowań
- gry i układanki stolikowe
- wykonywanie zadań indywidualnych lub w małym zespole
- czynności porządkowo- gospodarcze,
- pomoc w przygotowaniu do zajęć,
- ćwiczenia i zabawy ruchowe
8.30-8.45
Przygotowanie do śniadania
- zabiegi higieniczne, czynności porządkowe, poranne ćwiczenia i zabawy gimnastyczne
08.45-09.15
Śniadanie
09.15-09.45
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową
- zajęcia i zabawy edukacyjne, umysłowe, matematyczne
- zajęcia umuzykalniające, ruchowe, plastyczne
09.45-10.10
Zabawy ruchowe, zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci
10.10-10.30
Dzieci starsze- 5-6 latki – zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową
Dzieci młodsze – 3-4 latki – zabawy swobodne i zorganizowane
10.30-11.30
Spacery, wycieczki oraz pobyt w ogrodzie przedszkolnym
- zabawy organizowane i swobodne,
- gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka,
- obserwacje
11.30-11.45
Przygotowanie do obiadu
- czynności porządkowe- higieniczne
12.00-12.30
Obiad
12.30-13.00
Poobiedni relaks w przedszkolu
Grupy młodsze
- odpoczynek poobiedni,
- kwadrans na bajkę
Grupy starsze
- relaksacja przy muzyce, słuchanie bajek czytanych przez nauczycielkę
- ćwiczenia utrwalające wiadomość z zajęć edukacyjnych,
- zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci
- zabawy w kącikach zainteresowań,
- praca z dzieckiem zdolnym oraz praca wyrównawcza- indywidualna lub w małym zespole
13.00-14.15
- zabawy dowolne w sali lub na powietrzu,
- ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych,
- wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, rysowanie.
14.15-14.30
Przygotowanie do podwieczorku
- zabiegi higieniczne, czynności porządkowe
14.30-15.00
Podwieczorek
15.00-17.00
Kontynuacja działalności edukacyjnej
- zabawy ruchowe,
- zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe,
- tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci,
- ćwiczenia gramatyczne, słownikowe,
- praca wyrównawcza, indywidualna,
- zabawy dowolne według zainteresowań,
- zajęcia w małych zespołach,
- omówienie z dziećmi wydarzeń dnia